Thursday, October 12, 2006

Hujan, jerebu dan lipis...

Kabare...

Semalam pegi kuala lipis. Tolak dalm kol 1040am..kol 1230pm dah sampai..bawa kete pun slow..maklumlah bulan posa..tahap kesabaran pun tinggi..jika tidak kol 1200pm dah sampai..kol 2pm meeting ngan staf aku..sampai awal so adalah masa ronda-ronda bandar lipis...xde banyak perubahan bulan ramadan nie cuma yg lainnya banyak kedai2 tgh lawan sales..pasang speaker dan lagu raya punyalah kuat. Suasana mcm tu xde aku rase kat bentong tengahari buta..satu lagi keceriaan kat lipis nie mmg boleh tahan...maklumlah kg che CT..

Sepanjang jalan ke lipis, cuaca jerebu mmg tebal..kereta semuanya laju..aku rase aku je yg mematuhi hadlaju..hahaha..

Habis meeting dalam kol 400pm...so sempatlah pegi pasar ramadan die..yg lainnye kat lipis dari bentong aku rase..banyak sekali kuih mek kelate..mcm2 jenis coz kat cni banyak org dari kelate...tapi cakap org lipis..so kena dgr betul2..kekadang aku pun x faham coz ade tu yg cakap pekat sangat...nampak sangat aku nie org luar bila beli kuih tu..aku beli kuih ckit dan pastinya murtabak..boleh tahan murtabak kat lipis nie..

after that tolak balik bentong..cuaca macam mendung..hujan turun sekejap je..itupun x lebat..sepanjang jalan jerebu tebal..walaupun baru kol 5pm..aku siap pasang lampu coz takut kereta depan yg suka memotong x nampak..alhamdulillah kol 515pm sampai Cheroh, Raub..singgah di landfill sekejap....pasal keje...waduh2 banyaknye sampah...lalat dan bau jgn cakap leerrr...

anyhow sampai btg kol 640pm...kat btg nampak baru lepas hujan lebat tapi jerebu still masih ada...kepada kawan2 yang ada asma tu kurangkanlah keluar kalau x perlu..one of my staff siap masuk wad...byk kecian die...bilalah jerebu dah hilang nie???

hari nie aku berbuka kat luar atas jemputan customer...kat bukit tinggi...so selamat berbuka everyone...and jaga kesihatan ok..

No comments: