Monday, October 30, 2006

Cerita hari raya...

Actually post nie patut keluar dulu. Tapi entah mcm mana cite ttg hari ini pula kluar. Apa kawan-kawan buat pada hari raya last week? Mine, rasanya inilah tahun yg saya rasa betul2 saya beraya esp rumah sedara mara. Rumah yg last2 tu x sentuh dah lemang ke, ketupat ke..nak minum air pun x larat..hahaha..perut rasenya dah kembung sangat minum banyak air. Rase2nya berat nie dah bertambah-tambah since raya pertama itu..:))))

Balik rumah dah dekat mahgrib. Sampai je rumah pak sedara saya dari quantan dah sampai. Rumah kami mmg jadi tumpuan semua sedara mara masa raya coz ini rumah wan so semua anak cucu berkumpul.Mmg meriah. Dah lah rumah kayu, bila cucu cicit berlari mesti bergegar rumah..tak dapat lerrr makcik nie dah berkata apa2...asalkan x runtuh rumah sudah.

Hari ke-2, semuanya pergi ke kubur except me coz "keuzuran" teramat sangat. So apa lagi kemas rumah, siapkan air dan kuih raya..get ready kalo ada org dtg. Dalam kol 10am pak long sekeluarga dari perak sampai. Nasib baik air dah siap. Layan diri ajelah depa. Hari itu mmg saya x keluar rumah coz raya pertama dah habis beraya. Tapi org semua bising coz x pakai baju raya. Siap pakai t-shirt aje. Dahlah ramai pulak datang hari tu, x sempat nak salin pakai cun2. So guelah yg paling selekeh hari tu..:P tapi duit raya org yg selekeh ini juga yg hulur...klakar jugak rasenya hari tu...mesti sedara mara "mengata" ...x dapatlah eden nak nolong..hahaha..sememangnya saya mmg x kisah bab baju masa tu...

Hari ke-3 pergi felda mempaga beraya rumah mak sedara. Ada lerr cerita sedih..siap ada adegan air mata ...mak sedara saya ini krisis dgn kakak dia..sampai la nie x settle...so dia mengadulah kat kita org kisah sedih dia...tukang dengar ajelah...ingat nak balik after makan kuih but kena tahan lunch kat situ...dia suruh kita org rasa rendang landak..for me oklah rasenya...taklah suka sangat...kecian landak nie...itulah yg saya dok fikir...kalo x silap landak nie antara spesis binatang yg dah nak pupus.

Itulah antara cite hari raya saya..nothing special i think..duit raya ada baki lagi..x ramai lah budak2 yg datang beraya ke rumah tahun ini..so save my money..hahaha...ok till now take care!

Satu2nya gambar raya..anak sedara tersayang...yg pompuan cute tu baru lepas nangis...itu yg muka sedih tu..


2 comments:

Norliana Abdul Rahman said...

ika, duit raya lebih2 tu hulur mai sini sket..heheh

tok aki said...

ko mak budak mana layak dah...