Saturday, November 04, 2006

Tazkiyah al-Nafs..

Jangan terkejut baca tajuk topik hari ini. Hari ini first day attend kuliah. Ini adalah antara term yg diajar hari ini. Maksudnya "purification of soal"..bersihkan jiwa..iaitu kita kena buang segala penyakit spt anger, envy, showing off dan seribu mcm penyakit hati yg lain. Banyak islamic term yg dapat hari ini, rase2nya mcm gie class bahasa arab pula..for exp aql, tawakkul..

This semester is my final semester. Ada 2 subjek yg tinggal. Satu darinya yg relate dgn islamic banking and finance. Walaupun saya x kerja dgn bank, rasenya x rugi ambil course ini. Lecturer pun best..3 hours lecturer..2x menguap tapi mata still ok sampai habis..one of the lecturers yg dapat attract me until the end..selalunya mata mesti nak terlelap..i think i will love this class..secara rasminya juga saya telah dipilih sebagai group moderator...ok juga bolehlaj pay attention sikit bab notes dll..

Besides that, dapat extra knowledge jugak..belajar hukum hakam, barulah rase nk ambil tahu nama2 sarjana islam..rasenya dulu2 masa belajar agama kat sekolah ada blajo...insyallah diharapkan kelas ini juga dapatlah saya memperbaiki diri..

ok kawan2..tommorow i xde class..boleh enjoy lagi..dah janji dgn mak nak gie pasar minggu..bolehlah check sekali pekerja pasar...heheheh..(kan saya ada cite saya marah die baru2 nie..so nak buat spotchecklah esok..)

Have a nice weekend..:))

2 comments:

Norliana Abdul Rahman said...

ko ambik subject shariah ye ika? good luck lah!! aku tgh sonok rilek kat rumah ni..heheh.. jgn jeles!

tok aki said...

bestnyee..jeles mmg jeles..kalo boring tu jenguk2 lerr kita org..