Sunday, November 12, 2006

Tak kenal maka tak cinta.





Bila dah lama x taip nie..idea pun xde..so letak gambar nie dululah..

Baru-baru ni saya terima aduan thru phone dari public. So seperti biasa pergilah rumah pengadu nie.

Sampai je, terus check tmpt yg problem tu. Tuan rumah kebetulan ada kat rumah. Gaya macam pakcik2 je dgn kain pelikat..maklumlah masa tu pagi lagi.

So saya pun bahasakan org tu pakcik..pakcik tu siap "i" "you" lagi dgn saya..dalam hati saya cakap pakcik nie macam kerek je..that was my first impressionlah..siap citelah prob kat rumah dia..siap kita org masuk rumah coz rumah corner lot tapi xde jalan gie belakang..so masuklah rumah..macam2 lah dia cakap...x puas hati dgn service..nak tulis surat ke datuk nie..datuk tu dll lagi..boleh sakit jugalah telinga nie..so dongar ajelah..

Nak dipendekkan cite..kluarlah soalan dari isteri die(isteri die nie peramah gilerr)..lbh kurang mcm nie lah dialognya (tiru mcm liana..hehehe)..

makcik: adik nie org mana?
saya: org bentong nie je
makcik: Bentong kat mana?
saya: ketari..rmh kat masjid
makcik:ye ke??(muka mcm terperanjat and seronok gilerr)..anak sapa???
saya pun cakap anak si...and bla..bla..bla..rupa2nya makcik tu pernah tinggal kat kampung saya..and adalah bau2 bacang atau manggis heheheh...


After that her hubby pun dah tukar nada suara and siap bahasakan dirinya pakcik je... lepas tu saya habiskan masa berborak dgn makcik tu ttg kenal x org tu..org nie dll..rupa2nya makcik tu selalu kerja merata-rata dan bila pencen baru balik kampung..manakala hubby die asyik cite pasal pokok die..ini adalah antara pokok eksotik kat rumah die..boleh tahan jugak pakciknie bila berborak ttg pokok die....

The importance thing that i learnt that day...bagus jugak keje kt tmpt sendiri coz bagi khidmat kat org kampung..satu lagi nak kurangkan marah org..kenalah layan org tu berborak..cari bende yg die suka and then layan jee...

Good night :)

1 comment:

Norliana Abdul Rahman said...

bagus jugak keje cam ko ni jumpa org ye ika.. jumpa jugak sedar amara jauh2 tuh..:)