Monday, November 06, 2006

Ketidakjujuran..emmmmmm

Saya memang pantang kalau orang tak jujur dan ikhlas dalam melakukan sesuatu esp jika ia melibatkan wang. Maklumlah ada background account so kalau ada yang nak buat claim palsu atau kerja tak ikut waktu yg sepatutnya, memang saya bengang. Walaupun telah beberapa kali bagi kaunseling, nasihat masih ada lagi masalah macam ini. Macam sudah menjadi satu budaya...

Apa nak buat orang macam nie yee??..nak ambil tatatertib pun susah coz mereka nie pandai. Maklumlah dah lama kerja and tau mcm mana nak tutup kesalahan. Kalau silap ambil tindakan kita yg akan kena balik. Boring2.

Saya rase perkara yg paling memeningkan bab kerja saya bila berdepan dgn org sendiri iaitu pekerja bawahan. Org luar lbh faham kerja kita dari org kita sendiri. Sebaik mana pun kita kpd org bawahan cthnya melawat mereka waktu sakit tapi tidak dihargai. Ada saja mereka tidak puas hati. Tapi bila kita buat kebaikan pd org luar iaitu external customer, cthnya gotong royong walaupun cuma sekali tapi mereka amat menghargai siap bagi pujian dll. Tetapi staf sendiri amatlah kurang...ada saja mereka tidak puas hati pada pengurusan. Pengurusan pilih kasihlah, pengurusan kejam dsb.

so wat to do...sabo ajelah..

ps. k zimah, kalo baca nie, faham2 ajela...kawan tgh tension nie :(

1 comment:

Norliana Abdul Rahman said...

sabar ika...
manusai mmg gini lah... mesti ada jer yg tak puas hati.. terima jer la..